יום רביעי, 18 בינואר 2012

צליאק

כתבה : נועה אבישר ד'1


צליאק היא מחלה שנגרמת כתוצאה מרגישות לגלוטן.

גלוטן נמצא בחיטה, בשיבולת שועל, בשיפון ובשעורה.

כיום, אין תרופה למחלת הצליאק ולכן חייבים להימנע מאכילת גלוטן.

אני תלמידה בכיתה ד' ואני רגישה לגלוטן.

נודע לי על כך כשהייתי בתחילת כיתה ב'. בהתחלה הרגשתי שונה, ובעזרת חבריי לכיתה התרגלתי

לזה וקיבלתי את המחלה כאילו זה חלק מחיי היום יום.

יש לי מאכלים מיוחדים וטעימים ואפילו חבריי שלא רגישים מבקשים ממני מדי פעם.

בבית הספר, בחגים, דואגים להביא לי במיוחד תחליפים, לדוגמא : בחנוכה דאגו והביאו לי סופגניות מיוחדות ללא גלוטן.

בבית הספר יש ילד נוסף הרגיש לגלוטן ולפעמים אנחנו מתחלקים יחד.

אמי אופה לי המון מאכלים ללא גלוטן, כמו : עוגות, עוגיות, פיצות, אוזני המן, חלות, פשטידות ועוד ולדעתי המאכלים האלה טעימים יותר מהמאכלים הרגילים עם הגלוטן.ישנם אנשים בעולם שבוחרים לאכול ללא גלוטן כי מזון ללא גלוטן יותר בריא ויותר טעים...נהניתי לספר על עצמי ולשתף אתכם.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה