יום ראשון, 15 בינואר 2012

טיול לכרמל

כתב: דניאל רז ה'1

כבר מתחילת הטיול לי ולחבריי היה מאוד כיף לטייל בהרים, אך הרבה ילדים פחדו ליפול מסלעים.

ההליכה בכרמל ארכה שעתיים ורמת הקושי הייתה בינונית. בטיול היו תלמידים שנווטו (נווטים-האנשים שמראים את הכיוון) וכל כמה זמן התחלפנו. כאשר הגענו למערת אצבע, לקחנו פנסים ויצאנו אל המערה "המפחידה", כשהגענו אל המערה המדריכה סיפרה לנו אגדה על איך נוצרה מערת אצבע: "פעם לפני שנים רבות היה ענק שקראו לו המלך עוג. המלך עוג אהב להרוס את העיר, הרס בניינים, בתים ומה לא. ילד אחד הלך לאיבוד וכמעט הגיע למלך עוג, כאשר ראה את המלך עוג ישר התחבא. פיה קטנה הופיעה פתאום ולחשה לילד המופתע שהמלך עוג אלרגי לדבורים. הילד שמח והלך למלך האמתי ואמר שהמלך עוג אלרגי לדבורים. כל אנשי העיר הביאו דבורים אל שני שערים. כעבור שבוע חזר המלך עוג והאנשים שיחררו את הדבורים. המלך עוג ברח וברח.

דבורה אחת נכנסה למערה עם חריץ קטן (מערת אצבע). המלך עוג חשב שדבורה אחת לא יכולה לעשות לו כלום. הכניס עוג את אצבעו אל החריץ והדבורה עקצה את האצבע. האצבע של העוג התנפחה ויצרה את מערת האצבע". החזרה מהמערה הייתה תלולה. לבסוף חזרנו לאוטובוס, נסענו והגענו הביתה.