יום שישי, 11 בינואר 2013

התנ"כתון: שלמה מלכנו האהוב מת - הגיע לקיצו עידן החכמה והתבונה!!!

כתב: הראל צבי כיתה ו'2


תום תקופה

עם ישראל כולו נעטף ביגון ובעצב עם לכתו לעולמו של מלכנו האהוב, שלמה.בעודם ממררים בבכי מסתובבים בני העם אבלים וחפויי ראש וממאנים להאמין, כי שלמה המלך,אולי הנועז, החכם והאהוב במלכים, מת.
יסכימו כולם, גם אלה שאינם נמנים עם מעריציו הגדולים של המלך הנערץ (והם אינם רבים), כי במותו הגיע לקיצו עידן רווי ומלא עניין,אתגר מחשבתי, ססגוניות וצבעוניות שהיו שזורים כחוט השני בימי מלכותו של המלך שלמה.
שלמה המלך היה רק נער צעיר כשהומלך בדומה לאביו הנערץ לא פחות, דוד המלך. ברבות השנים בתקופת מלוכתו,  הוכיח מלכנו, כי לא רק שהתפוח אינו נופל רחוק מהעץ בחוכמתו, הרי שהתלמיד עלה על רבו.
המלך שלמה היה מדינאי חוץ ופנים,אסטרטג בטחוני מצוין, אדריכל אוהב אדם וה' כאחד. המלך שלמה היה אדם שחוכמתו נישאה למרחוק ומכל קצוות תבל הגיעו כדי להתרשם מחכמתו הרבה ולחוד לו חידות והוא עמד בכולן בכבוד רב.
פעליו של שלמה מבית ומחוץ
  כאמור, המלך שלמה ידע לשלב תחומים רבים בהצלחה מרובה. בתחום מדיניות החוץ- כרת ברית עם מצרים, בתחום הבטחון- בנה חומה סביב ירושלים, בתחום הבנייה- בנה את ארמונו ובתחום הדת – בנה את בית ה' הלוא הוא בית המקדש.
שלמה המלך השכיל ליצור קשרי מסחר וידידות נרחבים עם מלכי האזור בנצלו את תבונתו הרבה והכבוד שרחשו לו עמים זרים, כך למשל,  יזם המלך שלמה הסכם סחר חליפין עם חירם מלך צור תמורתו סיפק לו חירם עצים לבית המקדש.    
שלמה המלך שלט על עמים רבים,גבה מיסים והעשיר את ממלכתו ואת אוצר הממלכה. שלמה היה מלך חזק, עשיר וחכם שהכל רצו בקרבתו והביאו לו מתנות ומנחות רבות. יש לזכור, ששלמה היה אדם מאמין אמיתי בה' על אף שמאוחר יותר, התאנף ה' על מעשהו של שלמה שנשא נשים נוכריות רבות והאמין גם באלילים.
מעשה זה הקים על שלמה את חרון אפו של ה' שהעניש את שלמה בערוב ימיו, אולם כאשר מסתכלים על מכלול מעשיו של שלמה המלך, הרי שהאורות גוברים על הצללים.
הנשים מספרות על חכמת שלמה המלך:
כדי להמחיש את דברי,  הצלחתי לראיין באופן בלעדי לכתבה זו, שתי נשים אשר חוו והכירו מקרוב את חכמתו הרבה של המלך שלמה. האחת, מלכת שבא הנאווה שהגיעה במיוחד משבא הרחוקה על מנת לחוד חידות קשות למלכנו. האחרת, האשה אשר זכתה בתינוק ב"משפט שלמה המפורסם".
הראיון עם מלכת שבא:
הראל:   השלום והברכה, מלכתי הנאווה.
מלכת שבא:שלום לך.
הראל: מה תוכלי לספר על מלכנו האהוב ועל חוויתך האישית מהמפגש עמו?
מלכת שבא: ראשית, שמעתי על חכמתו הרבה של המלך עוד בהיותי בשבא. דבר חוכמתו נודע בכל העולם וכחובבת חידונים וחידות בעצמי, החלטתי להעמיד בפניו אתגר. המלך כמובן, נענה בחפץ לב ואני הגעתי מצוידת בחידונים קשים מאד שאת כולם הצליח לפתור באמצעות הידע הכללי הרב שלו וכשרונותיו הרבים (בדיעבד נודע לי, שאת חידת ה"פרח" המפורסמת, הצליח המלך לפתור מכיוון שידע לשוחח עם בע"ח – יוצא דופן!!!).
הראל:מה דעתך עליו כאדם?
מלכת שבא:שלמה היה אדם נפלא בעיני. עליז, אוהב אדם, חברותי וידידותי. מוחו חד כתער ולשונו מושחזת. שלמה התייחס אלי בצורה נפלאה ונהניתי מאד לשהות במחיצתו. שלמה יחסר לי עד מאד ואני מתגעגעת אליו כבר עכשיו.
הראל:הנני מודה לך מקרב לב, מלכתי.
מלכת שבא: שא ברכה ויברכך האלוהים!    
הראיון עם האשה מ"משפט שלמה":       
הראל:שלום לך גבירתי.
אשה:שלום וברכה לאדוני.
הראל:ראשית, מה שלום תינוקך בימים אלה?
אשה:(צוחקת), הו הילד מלבב ורב תעלולים, יברכהו האל.
הראל:ברצוני לשאול אותך על חוייתך האישית מ"משפט שלמה".
אשה:השבח לאל, זכיתי במשפט ובתינוק, הכל הודות לחכמתו האדירה של המלך. המלך, בנחישות רבה ידע מיד שהאשה השנייה משקרת ואינה דוברת אמת. המלך העמיד מבחן קשה מאד ואני כמובן, עברתי אותו. לא היה אכפת לי שיקחו ממני את התינוק, העיקר שלא יפגעו בו והוא יוותר שלם.
הראל:חששת לרגע שהמלך יבתר את התינוק לשניים?
אשה:חששתי מאד, אולם שמתי מבטחי בה' ובחכמת המלך שלבו חזק וטוב ויידע להחליט את ההחלטה הנכונה וכך, הוא עשה.
הראל:לא חששת מהמעמד המלחיץ?
אשה:מאד, האולם היה מלא מפה לפה באנשים, בני העם,מכובדים, שרים ויועצים ואני אשה באמת פשוטה שכל רצוני היה שייעשה צדק ואכן נעשה.
הראל:לסיכום, כיצד את חשה לגבי מות המלך?
אשה:שבורה לגמרי, אין ולא היה עוד מלך כזה בארצנו. להיכנס לנעליו הגדולות, יהיה קשה מאד.
הראל:יחזקו ידייך,גברתי.
אשה:עליך השלום והברכה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה