יום חמישי, 20 ביוני 2013

נאום בנושא מתן שימוש בטלפונים סלולריים לילדים מתחת לגיל 10


לפני שבוע נכנסתי ליוטיוב במחשב שלי. ראיתי הופעה של ביונסה ובאמת הייתי מרותקת, אבל לא אל ביונסה , אלא אחת שעמדה בדיוק לידה, מישהי מהקהל. היא הייתה עם אייפון בידה ולא הפסיקה לצלם ואני פשוט רציתי להגיד לה: "את מפספסת את הרגע. הדיווה לידך, תחיי את הרגע". ובאותו זמן אמרתי גם לעצמי: למה להרוס את החוויה? כדי להשיג תמונה בפייסבוק?
רק  2 דקות לאחר מכן, הסקתי שלתופעה הזאת קוראים התמכרות.
אז אני פונה אליכם ,שואלת ומצפה לתשובה: למה ילדים מתחת לגיל 10 צריכים פלאפונים סלולריים?
שלום, שמי יובל ובאתי לומר לכם למה אני נגד השימוש בטלפונים סלולריים מתחת לגיל 10.
תחילה, ילדים קטנים יכולים לאבד את המכשיר בקלות ולאבדה עצמה יש הרבה מאוד תירוצים. כולנו מודעים שהעלות של המכשירים הללו נכבדה, ולכן יש למנוע את מתן השימוש בפלאפונים סלולריים חכמים לילדים מתחת לגיל 10. פלאפון הוא לא הפלא בשביל ילדים.
דבר נוסף שעולה על רובנו כמעט כל הזמן הוא הסכנה הבריאותית של הפלאפון הסלולרי ובעיקר לילדים. תגידו לי אתם,יש משהו יותר חשוב מבריאות בחיים האלו? אני סבורה שלא ואני בטוחה שלא פעם שמעתם על עניין הקרינה של הפלאפון, ההתמכרות הבלתי פוסקת לפאן ראן, הנזק הגדול לעיניים ולגרוע מכל- כמה מאיתנו באמת זזים מהספה\מהמיטה ועושים משהו? שחושבים על זה, רק מעט ביותר. פלאפון הוא לא הפלא בשביל ילדים.
אז בואו, אתם, הנוער הקצת יותר בוגר מאלו בני ה10,תהוו דוגמא לקטנים. אני לא אומרת שתפסיקו עם עידן הטאץ', אלא פחות להתמכר. ותאמינו לי שגם זה יביא בסוף למשהו טוב...






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה