יום חמישי, 20 ביוני 2013

תחרות דיבייט

כתברם קריטי ח'2 יהל''ם.

גביית תשלום על שקיות נייר בסופר (נגד).
1.1.2013 תארו לכם מצב: נקבע בכנסת חוק המחייב תשלום על שקיות נייר בסופר. יום אחד ילד בשם דניאל בן ה-14 הולך לסופר וקונה מספר מצרכים.
כאשר מגיע לשלם, משתמש דניאל מכמה משקיות הניילון. המוכרת ביקשה מדניאל כסף עבור השקיות, דניאל הופתע ובגלל שלא היה מוכן, לא נותר לו מספיק כסף לקנות את כל המצרכים שתכנן.
כאן חברים נשאלת השאלה... האם גביית תשלום על ניילון היא הכרחית? לדעתי לא! שלום, שמי רם, ואני כאן כדי לדבר, למה לדעתי על שקיות  ניילון לא צריך לשלם. האם אתם רוצים לבזבז כסף על שקיות ניילון?
קודם כל, לחלק גדול מהמשפחות במדינה, המצב הכלכלי הוא מאוד קשה, יש המון משפחות עניות שיש להם קשיים בקניית מזון ואינם יכולים לעמוד במחיר השקיות. אתם יודעים מה אחוז העוני במדינת ישראל ?!!!  נכון לספטמבר 2012 אחוז העוני היה 19.4%!!! זה אומר כמעט 2 מליון אנשים. לאנשים אין כסף לבזבז גם על שקיות.
תארו לכם שהייתם צריכים לראות אדם מרים את המזון ולוקח בידיים את המצרכים ללא שקיות, רק מכיוון שנגמר לו הכסף. אם חושבים על זה באופן הגיוני, משפחה ממוצעת בישראל תבזבז כסף רב רק על שקיות הניילון, וההוצאות יהיו גדולות יותר.
אני באמת סבור בכך שהכסף יכול להועיל לדברים אחרים כגון: מתן תרומות של חולים הזקוקים לכספכם, קנייה גדולה יותר בסופר, או בחנויות אחרות, או פשוט לשמור על הכסף שלכם לזמן שאתם באמת זקוקים לו.  האם אתם רוצים לבזבז כסף על שקיות ניילון?

לסיכום, כיום הכלכלה במדינה היא הוצאה יקרה בישראל, לעיתים ישנם אנשים שאינם יכולים לעמוד במחיר השקיות, חשבו כמה כסף מבוזבז מידי חודש רק על שקיות הניילון. אז עכשיו הגיע ההחלטה שלכם, אנחנו לא רוצים לבזבז כסף על שקיות הניילון !

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה