יום רביעי, 12 ביוני 2013

הערכה בדרך אחרת


כתב: איתי וולפגור כיתה ז 2

במסגרת שיעורי ספרות בבית הספר למדנו על הסיפור הקצר ומאפייניו, דרך שני סיפורים שונים. שוחחנו על הסיפורים בכיתה עם הדרה והתמקדנו בעיקר בניתוח הדמויות.
הסיפור הראשון היה "אם לא למעלה מזה", סיפור חסידי המתרחש בתקופת ימי הסליחות ומתאר יחסים בין ליטאים וחסידים. מדי שנה הרבי החסיד נעלם ואף אחד לא יודע להסביר לאן. החסידים מאמינים שהוא עולה לשמיים. הליטאי לא האמין, האמונה של הליטאים הייתה רק לנראה. הליטאי החליט לעקוב אחר הרבי החסידי כדי לבדוק לאן נעלם. הסוף המפתיע הראה שמעשי הרבי הם "למעלה מזה". הליטאי הפך למעריץ של הרבי.

הסיפור השני: "פנימייה לילדי אצילים" הינו רגשי יותר.
הסיפור סובב סביב ילד עני מהמעמד הנמוך , ילד בודד שגדל בפנימייה לילדי אצילים ללא אמו. הסיפור מקבל תפנית כאשר אמו חוזרת ובאה לבקרו. 
לאחר שסיימנו ללמוד את שני הסיפורים ,  היינו אמורים להבחן עליהם.  הדרה העלתה רעיון לתת לנו עבודת סיכום שתכלול את ניתוח הדמויות בשימוש כלים טכנולוגיים. התלהבנו מהרעיון דנו על פרטי העבודה והחלטנו עליהם יחד. אנחנו התלמידים, היינו שותפים לבחירת דרך ההצגה של ניתוח הדמות. התחלקנו לקבוצות, בחרנו בכלים בהם נרצה להציג את הרעיונות ובעזרת עבודת צוות ושיתוף פעולה הבאנו את הסיפור למקומנו האישי. שילבנו בין האמצעים הספרותיים לבין הכלים הטכנולוגיים של ימינו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה