יום רביעי, 19 ביוני 2013

הטיול השנתי למצדה

כתבו: שיר שוחט ואוהד סמוכה כיתה ז' 1

מצדה הוא מבצר עתיק על פסגתו של צוק מבודד, בשוליו המזרחיים של מדבר יהודה, המתנשא לגובה של 63 מטרים מעל פני הים, וכ-450 מטרים מעל ים המלח שלמרגלותיו.
בתאריך ה21.4.2013 יצאה שכבת ז' מבית הספר יהל"ם לטיול שנתי במצדה.
בשעה 8:30 יצאנו מבית הספר עם האוטובוס לכיוון מזרח , במהלך הנסיעה דיברנו צחקנו ונהנינו , המדריך סיפר חידות ואנחנו פתרנו אותן... המשכנו עד שהגענו לכפר הנוקדים. בכפר הנוקדים היו גמלים וחמורים והרכיבה עליהם הייתה מהנה.
לאחר מכן יצאנו לכיוון מצדה , שם עלינו במסלול "הסוללה" , בראש ההר ראינו מקומות שונים כגון: בית המרחץ , החומה , מערכת המים ועוד...
ירדנו מההר דרך שביל הנחש התלול שהיה אפילו יותר קשה מהעלייה.
צפינו סרט באכסניית מצדה על המלחמה עם הרומאים, שם ענינו על שאלות טריוויה. לאחר סיום הסרט עלינו לאכול ארוחת ערב . בסיום הארוחה נכנסנו למרפסת האכסניה שם צפינו בנוף של הרי מצדה.
כאשר הגענו להר מצדה בשעה 21:30 התחיל החיזיון האור קולי ובו ראינו הקדמה – מידע קצר על המצדה ובהמשך היה הדמיה של מלחמת מצדה עם אפקטים של עשן אורות וקולות. החיזיון היה מרהיב , נהנינו מכיוון שזה לא משהו שאנחנו רואים בכל יום.