יום ראשון, 5 במאי 2013

יום השואה-סבא יוסי


כתבה:עדי אפרים,ח'2

לפני בערך 4 שנים, כשישנתי עם סבא יוסי במיטה, אני זוכרת שהתעוררתי והוא הסתכל אלי במבט אוהב, דואג וחם. אני תמיד אהבתי לישון אצל סבא וסבתא כי הם תמיד היו מפנקים אותי בממתקים והיו מספרים לי סיפורים מעניינים כמו איך הם הכירו, סיפורים על הילדות שלי, סיפורים על הילדות של אמא שלי ועוד הרבה.
אבל אני זוכרת סיפור אחד מיוחד, באותו בוקר שהתחיל ברגל ימין, אני זוכרת ששקעתי לשיחה הכי מרגשת, מסעירה, מטלטלת ומעציבה שהייתה לי אי פעם בחיים שלי עם בן-אדם.
סבא סיפר לי את סיפורו במלחמת העולם השנייה. הוא סיפר לי על בריחתו מהנאצים ועל תפיסתו. הוא פירט לי על ה"טובים" וה"רעים" ואיך היו החיים בגטו. לאחר ששהה בגטו זמן רב עם משפחתו הוא הסביר לי על החלוקה למחנות העבודה והפירוד בינו לבין אחיותיו וזה היה פשוט מצמרר, כל רגע הרגיש לי כאילו זה קרה אתמול, אבל עדיין היה לי קשה לתאר ובאיזה שהו מקום להאמין.
לפני 4 שנים אני לא הבנתי בדיוק על מה הוא מדבר, בקושי הבנתי מה זאת אומרת השואה, אבל היום אני אולי מבינה את קצה הסבל שהם סבלו באותם שנים ואני אפילו לא מצליחה לדמיין את התנאים הקשים שהיו צריכים להתמודד איתם!
אז סבא, אני רוצה להגיד לך שאני כ"כ אוהבת אותך ואני כ"כ שמחה שאני עדיין יכולה לנשק ולחבק אותך ושאתה עדיין יכול לעודד אותי כל פעם מחדש. אני רוצה לבקש ממך סליחה, על כל הרגעים שהייתי נודניקית וילדותית, על כל הרגעים שלא הערכתי כמו שצריך שאתה תמיד שם בשבילי.
אני רוצה להוסיף שאתה מאוד חשוב לי ואני לא יכולה לתאר כמה בן אדם מדהים, מקסים, מתחשב, מקשיב, תומך ומיוחד אתה, וכל מה שעברת פשוט לא מגיע לך. לא מגיע לאף אחד!
אני כ"כ גאה בך על כל מה שעשית למדינת ישראל, למשפחה שלנו, ובמיוחד על מה שעשית לעצמך, ששרדת ולא וויתרת למרות האובדן הקשה.
אוהבת ואוהב תמיד ♥


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה