יום שבת, 16 ביוני 2012

פרויקט סקייפ

לאחר מאמצים רבים מיזם סקייפ יצא לדרך. בחודש פברואר 2012 התקיימו שני מפגשים וירטואליים בין בית הספר Majorstuen שבאוסלו נורווגיה (תלמידי כיתה ח') בהובלת המורה אוליבר סיימון, ותלמידים משתי כיתות (ז', ח') מבית הספר יהל"ם שברמת גן בהובלת המורה גולדי ניופלד.

בתחילת הקשר המורים החליפו ביניהם דוא"ל רבים כדי להתאים את הלמידה השיתופית לצורכי שני הצדדים. הנורווגים הביעו רצון ללמוד על נושא היהדות במסגרת לימודי מדעי החברה. כהכנה, התלמידים הישראליים עסקו בנושא היהדות באופן אינטגרטיבי: המורים למורשת, לאזרחות ולאנגלית שיתפו פעולה והרחיבו את ידיעותיהם של התלמידים וחשפו אותם למקורות מידע מגוונים. הישראלים גילו עניין בתרבות הנורווגית, במאפייני האקלים, בנתונים הדמוגרפיים ועוד... כל צד הכין מראש שאלות שאותן הציגו לעמיתיהם בעת המפגש בסקייפ.


לפני המפגש לתלמידים הנורווגיים הייתה תפיסה מאוד לא מדויקת על החיים בישראל; הם חשבו שהרוב בארץ מורכב מיהודים חרדים ושפצצות מתפוצצות כאן באופן קבוע.

הקשר האנושי דרך הסקייפ היה מרתק ופורץ גבולות. בתחילת השיעור האווירה הייתה מעט חשדנית, אך די מהר התלמידים הבינו שיש ביניהם הרבה מן המשותף, והשיחה באנגלית זרמה אל מעבר לנושא הלימודי המקורי. התלמידים הגיעו מוכנים למפגש הסקייפ עם שאלות ויצרו דו-שיח (דיאלוג) מרתק.

בסוף השיעור התלמידים סירבו לצאת להפסקה והמשיכו לשוחח עם עמיתיהם בחו"ל. הם הסתובבו עם המחשבים הניידים וצילמו חנוכייה, מזוזה, דגל ישראל והמחישו לנורווגים בצורה חזותית את הנושאים שעליהם דיברו קודם לכן.


התלמידים חשו כשגרירים המייצגים את מדינת ישראל בגאווה ובתחושת שייכות גדולה. הם דיווחו כי המפגשים היו מרגשים מאוד וגרמו להם הנאה רבה. הלומדים ציינו כי למידה זו שיפרה באופן ניכר את ידיעותיהם והעשירה את האנגלית שבפיהם.

ההזדמנות לדבר עם בני נוער בגילם באופן בלתי אמצעי, הפכה את המפגש לאותנטי וחווייתי במיוחד.


בית הספר יהל"ם בניהולה של הגב' עופרה ויסמן ובהובלת רכזת התקשוב שירלי סגל טרקיאלטאוב, מקיים למידה שיתופית בארץ עם בית ספר ברמת החייל.
מפגש סקייפ נוסף אמור להתקיים בימים אלו בין בית הספר Torpo שבנורווגיה לבית הספר אמירים שבבנימינה.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה