יום רביעי, 13 ביוני 2012

במסגרת שיעורי מולדת למדנו על העליות השונות ועל אורח החיים בארץ.


כתבה : גאיה פז
כיתה : ב'2

סיפור העלייה לארץ של סבתא שלי.

סבתא שלי עלתה לארץ מרומניה. ב- 1950 סבתא שלי הגיע לארץ

באונייה גדולה עם עוד הרבה עולים האונייה הגיע לנמל חיפה משם שלחו

את העולים למחנה עתלית


משם פיזרו אותם למעברות. סבתא שלי וההורים שלה הגיעו למעברה בנתניה.

ההורים שלה עבדו וחסכו כסף כדי לקנות בית משיכון הוותיקים סבתא הכירה

את סבי יוסף והם הקימו בית בארץ ישראל.



כתבה : דבורי כהן

כיתה : ב'2


סבתא דבורה.

סבתא דבורה נולדה בארץ ברחוב הרצל בתל אביב. הוריה עלו לארץ לפני קום המדינה. אמה רחל עלתה ארצה באונייה מהעיר סלוניקי שביוון. אביה משה עלה ארצה ברגל מתורכיה. הם גרו בשכונת רמת ישראל בבית פרטי על מגרש קטן עם חמשת בנותיהם.


בין הבתים לא היו גדרות, אלא עצי פרי ושיחי יסמין. סבתא שיחקה בשבילים עם חברים בכדור, שהיה עשוי מסמרטוטים. בחצרות היו תרנגולות, עזים וכבשים. בתחילה היו להם קשיי שפה, כל אחד דיבר בשפה אחרת, סבתא שלי דיברה ספניולית ועברית.

סבתא דבורה למדה בבית ספר "איילון" בשכונת יצחק, את שיערי הבית הכינו לאור עששית. סבתא כתבה בעיפרון עופרת מחקה עם חתיכת לחם והדביקה עבודות מדבק שהכינה מקמח ומים. ליד ביתה עמד טלפון ציבורי ששירת את כל השכונה. כדי לכבס את הכביסה נהגו לקחת דוד כביסה להניח אותו על פרימוס ולהרתיח שם מים. את הכביסה בחשו בתוך הדוד בעזרת מקל עץ. אחר כך העבירו את הכביסה לגיגית ובעזרת הידיים ניקו את הכביסה בסבון ותלו לייבוש על מתקן תלייה. למרות הצפיפות והקשיים וההסתפקות במועט, הם היו מאושרים. סבתא דבורה וסבא גבריאל הכירו וגדלו באותה שכונה. הם התחתנו בשנת 1960 וכך נוצרה המשפחה שלי.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה